Thursday, April 23, 2009

Aku & Bungkusan Biru Itu



Huhu.. Lame gak tak update.. Dah menggigil dah tangan ni nak update blog hehe.. Minggu lepas balik umah abang aku. Skg ni baru la ade semangat sket nak wat kje..

Ari tu sangat tensen sebab tesis kena reject (again!!) dan aku tadek semangat langsung nak edit semula. Ade pakcik omputih ni cakap, bile kite dalam umur pertengahan, kite akan lebih banyak mengalami tekanan so dia sarankan supaya kite kena banyak luangkan masa dengan bdak2 kecik or ngn orang tua. So aku nk jumpe naja la haha...
Mase sampai je kat komuter selepas di hantar oleh encik razy, aku terus membeli tiket dan say good bye muah2 kat die ehehe.. Dalam tren tu tetibe je abg aku mesej..

Abg sham : Fizah nanti dah sampai terus gi h.kL la. Abg sham
tunggu sini

Aku : Huh?? Sape sakit?? Ok. Nnti org bitau firdaus (adik aku)
Abg sham : Naja. Nanti dah sampai terus gi kat kaunter icu.
Aku : Huh? Naja? ICU?? Lorr.. Nape??

Tak reply...
Emosi = Sedikit Cuak.
Pastu dalam aku asik tunggu reply aku tenggelam dengan lagu rob thomas..
tell me everything you want me to be..
forever its you forever in me..
ever the same call on me..
i'll be there for you and..

Alammaaaaakkkkkk....
Lupe la pulak nak bawak berus gigi huh.. Cam mak nenek btol la aku ni asik lupe je. Tak pe la.. Nanti singgah la jap kat kedai mane2 ke.. Org dah la nak cepat nih..Adooiii...

Sampai je kat tasik selatan tu aku nengok dah ramai org tgu kat lrt tu so aku assume mesti la tak lame lg tren akan sampai so dengan selaju2 nye aku trus je gi kat kedai serbaguna ni nak cari berus gigi. Kang dah kalut2 kat sane takde la aku susah kan dorang nak pi cari kedai mane2 lg..
Aku terus je gi kat mamat cashier ni..

"Berus gigi ade jual tak?"
" Ade. Kat belakang sane blah kiri"


Aku terus je laju ke blakang dan cari mane la brus gigi ni..
takde pon.. tipu arr.. org nak cepat nih..
Pastu tanye kat amoi yg tengah susun barang kat rak roti tepi tu..


" Errk... berus gigi ade tak?"
"Ape?"
"Berus gigi"
"Arr?? Ape??"
"Berusss gigiiiii"
(time ni aku dah malu gile sb org yg beratur nak byr dh mula pandang2 aku)
"Ape you mau?"
"Adooiiiiiiii... Ko ni tak gosok gigi ker???(dalam ati)"
apsal susah sgt nak cari berus gigi ni????


Pastu mamat cashier tu terus tinggalkan customer yg beratur n datang kat aku. Mungkin dia risau or dia rase aku mempunyai potensi yang cemerlang untuk buat hal kat kdai dia. Lagi la orang2 sume tengok kat aku. Adoii laaa.
Mamat tu trus panggil aku ikut dia dan tunjuk ke satu bungkusan biru tu.

"ni dia kan?"
huh??
"KOTEX MAXI WING"
"errkk...bukan..err.. saye cari berus gigiii laaa.."
"owhh... berus gigi belah sane tu"
huh?? ape ni??


Dan aku terus la memilih berus gigi yang ade disitu. Boleh pilih kale je sebab same pattern sumenye.. Lepas amik tu aku trus ke kaunter nak bayar..(lupe nak que sb nak cepat huhu..)

"Errkk.. Sori ek. Ingt kan awk cari tu tadi sb tgok mcm nak cepat je"
"Eh.. takpe2.."
(sambil tersenyum manis dan memikirkan teruk sangat ke muka aku time nak cepat tadi heh..)


Lepas byr tu komfem tren dah lepas haiissshhh...
Mase tunggu tren tu aku teringat2 lak kes tadi haha.. ni arr nak buat persamaan sket ehem2 hehe..

Berus gigi = KOTEX.... ish tak same bunyi tu
Berus gigi = tuala wanita.. lagi jauh
Berus gigi = pad...lagi tak same

Abis tu ape yg die dengar ek??
Pelik aku...haha.. time ni aku dah senyum sorang2 haha..
Ah lantak arr nak tengok2 aku lak group poyo kat sane tu.. bajet bagus.. sukati ar nak senyum sorang2 pun (padahal dah malu muahahaha..)

Sampai je kat h.kL terus kal abg aku..

Aku : Orang dah sampai ni. Nak tunggu kat mane?
Abg sham : Pegi dekat kaunter icu. Tunggu situ.
Aku : Okey.. Dah nampak pun firdaus. Dah smpai dulu dia rupenye huh..
Abg sham : arr.. abg sham dah nampak fizah..
Aku : Mane?? owhh...

Lepas salam siyum tangan terus ikut dia. Dalam kepala asik pikir naja ni sakit ape sampai masuk icu ni.. tetibe je.. ehh?? Wad Kanak2 plak.. owwhhhhh.. Patut laa.. kat h.KL ni kalu ikut blakang memang la masuk kat icu dulu baru tembus kot wad kanak2.. Citt.. Aku dah cuak dah tadi huh..
Pastu jumpe la naja ni.. yang tersenyum malu2 kambeng ngn aku..

SIYESSS!!!
tesis + exam+ umah sewa + kotex + assgment = nothing
Memang lupe sume kje2 yg melambak bile dapat sembang2 ngn ahli kuarge kan. Geram btol ngn naja ni.. Rase nak picit je heh.. Naja sakit kaki, men lompat2 ngn busyra kat nursery. Lepas men ngn aku, layan lagu wonderpets je terus je ok hahaha... Sememangnya bdak2 kcik mempunyai cara tersendiri utk melupakan kesakitan mereka. Anda bagaimana? ceehhhh...

Suda2 la tu jijah ooiiiii.. k la nk sty up ni. Tadi tido. Mr razy kal pun tak sedar ngeeee.... Doakan aku berjaya dengan cemerlangnya menghadapi exam ni okey.. Exam last ni huhu..
Good Luck!!!

No comments: