Monday, June 29, 2009

HAH KANTOII!!!!

Tadi aku tadek keja nak buat so bos aku ajak la aku ngan 2,3 orang lagi join satu presentation dari comp private ni (nama comp dirahsiakan). Dorang ni macam nak promote satu benda alah yang boleh manage user untuk gune internet mase bekerja. Alah macam kalau korang kat opis kan pastu ade la web yang kena block tak boleh tengok kan.. haa yang tu la. Tapi yang aku nak cite ni dorang punye barang tu gile baekk punye.. Dia boleh detect kita pergi website mane, pukul bpe, bpe lame, kita download ke upload, tengok video ke tengok gambar je, ke banyak main games ke dan yang lagi best dia boleh detect sape yang buat tu. Even kalau dia pkai computer orang lain pun boleh tau jugak macam bile dia sign in kat computer orang len tapi pkai dia punye id, kita boleh tau jugak sape.

Tadi mase present tu dorang buat demo la dekat database opis ni pastu haha.. macam agak malu jugak la sebab yang paling tinggi skali user guna adelah youtube, facebook dengan emel. Games jatuh no. 5 tertinggi. pphheewww.. kalu bos aku tau aku hebah kan cite ni abis aku punye praktikal dow.. hahaha… Mase dia test nak tengok sape user yang paling selalu gune youtube tu memang cuak gak lah aku sebab aku ade skali dalam tu. Aku bukanlah salu sangat singgah kat youtube tu tapi time2 boring je.. Saje je nak tengok2 cite yang prank orang ni, video klip pape, ally iskandar ke kan.. Dahtu dia bukan je boleh detect ip no computer tapi name user tu sendiri pun bleh( klu gune ip orang lain tak tau) kalau gune name ni hah!! amik kau jeng..jeng…KASYAH.. tu tah sape2 tah.. buatnye mase die test tadi kua…JIJAH.. mau tak terkejut aku ngn bos2 aku skali..

So lepas ni hati2 ey.. jangan ingat dah abis waktu opis pun dia tak bleh detect..Siap boleh detect user mane yang buat tu yang aku kagum sket tu.. sket je laa kan.. Tapi dah ade kat satu kementerian ni dia gune produk dari comp ni la kan pastu bos dia dapat detect tak pasal2 dapat surat tunjuk sebab orang tu.. amik ko.. so lepas ni berhati- hatilah semasa melayari internet ye. Bos sentiasa di sisi anda heheheh…

No comments: