Wednesday, June 10, 2009

Hari Kebahagiaan Sedunia



Yesss... Ari ni ari kemerdekaan selama aku berpraktikal kat cni haha.. Ade la beberapa babak yang terjadi pada hari ni telah membangkitkan mood aku utk meneruskan kj2 yg ade ni..(kalu tak.. aiisshhh...bile la nak pukul 5 nih hmm...)



BABAK 1.
Memang syok bile dah tak payah kena buat montaj lagi, sangat seronok bile dah mula baik dengan opismate (5minggu tu lame kan?). So sekarang ni baru la aku faham kenape TEAMWORK yang sering dilaungkan oleh kumpulan wonderpets itu sangat penting masa di alam pekerjaan. Bile kite ade teamwork dengan opismate, kite akan rase seronok bekerja, bile dah seronok sume keja yang susah jadi senang, pastu bile dah senang kite akan rase puas dengan hasil keja kita walopun kena rejek (trust me!!) pastu kite tak sabar nak mulakan hari seterusnye dengan opismate yang baik dengan adanya teamwork cheewaahhh haha... tapi betul kan? tapi nak bentuk Teamwork tu yang susah sket kot.. Tinggal lagi 3minggu je huhu.. Walaupun begitu, tadek lagi calling2 dari ukm yang nak anta lectrer datang melawat aku kat cni uuwwaaaaa...


BABAK 2.
Ari ni result exm kua dan ni la result yang jatuh paling teruk ever selama aku blaja kat ukm ni huh.. tapi tetap rase syok sebab paperIMC yang gile maut tu aku dapat A-!!!!!!!!!!!! hahahaha...weewiitttt... ok2 jijah.. balik keja ni kite soping kat alamanda ok, kite celebrate ye walopun pointer jatuh haha.. mental kah aku? fotografi a- haha.. lawak gak yang ni.. bak kate aju semangat/ aura menangkap gambar bersama yang tersayang la tu hahaha... subjek lain biase je.. tak perlu dibanggakan. Paper prjek yang aku penh nangis mase buat tu sebab kne rejek pun dpt b je. tp boleh laa... satu lagi yang best paper e-komers dapat b haha.. lawak2.. aku ingt ni la subjek yg akan mengkecundangkan aku berbanding subjek2 lain. Susah giler paper ni.. siyes killer subjek aku sem ni.. kalu korang amik pun sure gugur rmbut. Rejoice pun tak bleh tolong. thanks much to azuan yang byk tolong group kite buat program. Aku bg idea nak buat bisnes ape yg sesuai tu bleh la.. buat design2 kt kedai kite tu aku suke la.. tu pasal group kite buat kedai online jual bunga hahaha... eyy lelaki dengan bunga pun ok what?? melambangkan gentleman kan... (yekkk.. haha..) nape geli? sebab aku tak suke bunga sangat laa.. aku suke pegaga hahahaha...


BABAK 3.
Tadi aku kal aju lepas tak sempat pick up kal dia. Biase la kan kalu dah borak ngn kawan lame tak jumpe macam mane haiissshhh... tambah2 lagi pompuan haha..oooppssss... bukan pompuan. tambah2 lagi aku hehe...(nanti marah plak pompuan2 di luar sane haha..). Dah dapat cakap tu haisshhh bersembang tak hengat.. cam macam cite kuar sampai en latifi pun dah jeling2 aku apsal banyak cakap plak bdak prktikal ni ari ni haha.. pastu aku perasan gak ar dorang pandang2 pastu aku slow la cakap tu tapi tak lame pun.. pastu aku tergelak sasuke hati je haha... tu belum jumpe lagi.. isshhh.. geram la kat kawan2 aku yang best ni.. rase nak picit2 je dorang bile jumpe nt.


BABAK 4.
Ari ni aku dapat keja baru!! pasni tak payah lagi buat montaj. cume tolong2 jela en yusry kalau dia nak ape2 lagi. Ari ni jd s.u buat minit mesyuarat dengan report huhu.. ok la. rase rileks siket kj kalau menaip ni dari main dengan software je.. yela start masuk lagi aku dah ditugaskan untuk menggodek apple tu. Mula2 tu best gak la sebab benda baru kan tapi dah lame2 tu sakit otak weh..


BABAK 5.
Esok nak balik umah abang aku. Nanti bleh jumpe najaa haha.. eeeeee... geram betol dengan naja ni. rase nak lambung tinggi2 jek..(p/s: melambung budak bawah umor 3tahun tak baik untuk mereka sebab melemahkan fungsi dalaman mereka seperti jantung, paru2, limpa, hati dan gigi.) Sabtu ni ade interview kat jalan ampang tu huhu.. saje je nak test, nak rase cam mane rasenye bile interview. kalau nk ikutkan malas nak gi tapi selepas arahan dikeluarkan oleh abg aku maka aku terpaksa menurutnya sambil menunduk dan kaki menguis2 tanah. Interview untuk program train n place. Rasenye ramai yang dapat offer ni kan? kite jumpa di sanaaaaa....



BABAK 6.
Dalam aku tengah fokus buat kj ni.. diingggg!!! napi buzz aku. Napi ni bdak group aku mase aug dulu. chat ngn dia jap. kalu ade bubu mesti lagi best. Napi ni pandai sket cari bisnes so dia pun cite la kj2 yang dia pnah buat. Lepas jmpe dia dgn bubu mase dia dtg ukm dulu banyak gak job dia buat. dan untuk pengetahuan group 3 buletin, mase aku tengah chat dengan dia ni. dia tengah bersenang lenang dlm hotel dengan voucher yang parents dia dpt. Next week kt melaka plak. kne abiskan sblum jun.. macam best je kan. bukan buat ape pun..sesaje je abiskan mase kat hotel. dah kate free.. (apsal dia lak menjadi topik aku kat babak 6 ni?). dia ade gak la rekemen kan aku kj yang dia buat tapi dia sendiri tak konfiden dan tak menggalakkan aku huhu.. so tanak ah. Chat ngn dia ni asik cite pasal duit ribu riban jek.. ni yang semangat aku nak wat bisnes ni.. bisnes ape? haa... ini yg kite tak tau lagi ngahaha..



Ok2.. enaf2.. mase untuk sambung keja hakhak..

uikss?? panjang membebel ari ni cik jijah.. hehe...

No comments: